Bewoners van Vivium De Bolder kregen hulp van Lotte, Amber en Sophia bij het opknappen van hun tuin. De drie jonge klimaatburgemeesters hielpen met het zaaien van bloemen en planten in de deels vernieuwde buitenruimte.
De tuin van De Bolder heeft de afgelopen periode flink te lijden gehad onder een grote verbouwing en is deels nog in gebruik als bouwplaats. Juist daarom was er behoefte aan nieuw leven, kleur en vrolijkheid. Op het opnieuw toegankelijke deel van de tuin werd gewerkt aan nieuw groen. De kinderen brachten zaden mee, waaronder zonnebloemen en bloemenmengsels die insecten aantrekken.
Tijdens de activiteit gingen bewoners en kinderen samen aan de slag in de tuin. Daarbij ontstonden gesprekken en werden herinneringen gedeeld. “O, een burgemeester! Dan moeten we ons wel netjes voorstellen en gedragen,” grapten enkele bewoners.
Na het zaaien was er tijd voor een drankje en iets lekkers, waarmee de middag gezamenlijk werd afgesloten. Het resultaat is niet alleen een groenere tuin in wording, maar vooral ook een waardevolle ontmoeting tussen generaties.


